2015. február 26., csütörtök

Szeitz János - Találkozások

Szeitz János - Találkozások

(Federico Garcia Lorca
idézett Találkozás című versét
Illyés Gyula fordította.)


Küldenék
Egy verset Magának
Fényeset,
Mint a szerelem,
Tüzet gyújtó
Hideget:

              „Se neked, se nekem
            egymás felé nem szabad
            lépni sem, nézni sem.
            Tudod, tudod már, miért?
            Oly nagy a szerelem.”

Nem küldhetem
Nem akarod,
Nem is teheted:

                „Megy az ösvény, menj tovább!
            kezemen
            szögek sebe
            élesen.
            Nem látod, hogy vérezem?”

Nem láthatod,
Más utakról nézünk
Messze.
Falakon át, évek mélyén
Véres fagyott
Szerelmekre:

                 „Ne nézz hátra lépegess
            csöndesen.
            S imádkozz, akárcsak én,
            Hogy legyen kegyelem,”

Élet szedett
Súlyok alatt, nem jutunk
Előbbre;
Imádkozzál helyettem is,
Lépegess:

               „mert se neked, se nekem
            egymás felé nem szabad
            lépni sem, nézni sem”


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése