2014. február 15., szombat

Füst Milán - Este van


 Este van


Mire rám mutatnál: nem vagyok.
Akár a csillag, mely lefut a tétovák előtt: olyan volt életem.
Oly hamari volt csakugyan, oly gyors és hebehurgya ez a lét...
Bizony, én el sem tudom hinni, hogy e kuszaság,
E hegyén-hátán bennem tornyosuló összevisszaság most nyugalomra tér.
S elrendeződik-e? - felelj rá, hogyha tudsz.
Nagy ívben esteledik körülöttem mindenütt.
Az ég is tágul, gömbölyűbb a föld
S mi apró-cseprő volt: felszívatik.
S egyetlen hang dong: hogy este van.
S egy ujj mutat az ég felé, hogy ott az én utam, mégiscsak ott,
Mert jó valék.
Mert rossz nem tudtam lenni... ama nagy parancsokat
Nem törtem meg, ha ingadoztam is...
Így volt-e, mondd? Felelj rá, hogyha tudsz.
S a borús ég is meghasad vigasztalásomul,
Egy kis derű is, lám, mégiscsak jut nekem...

A messzeségben, ott, hol domborul a Csendes-óceán
S mint órjás cet, csillog a tenger háta,
Ott képzellek el zöld sziget és zöld árnyékaid,
Hol többé semmi sincs. Ott ferdén fordul el
A föld a semmiség felé. Vigyél el még oda.
Még hazát is találok ott a vég előtt, én hontalan. Jöttöm hírére tán
Akiről álmodék, elémbe fut. Már várnak ott... s ez jólesik.
Így lesz-e, mondd? - Felelj rá, hogyha tudsz.

2 megjegyzés:

  1. "Így lesz-e, mondd?"- de felelet, az nincs...nincs -sehol...

    Valaki csodaszépeket tud alkotni! Ügyes, mint mindig.
    Gratulálok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! :)

      Kívánok örömteli, békés vasárnapot!

      Törlés